Opis
Przewód powietrza turbo do silników CITROEN PEUGEOT 2.0 HDI RH02
Pochodzi z citroena PEUGEOT 3008 2010 RH02
Złącze dolotu turbo do silników 2.0 HDi – oryginalna część PSA 0382.NC (0382NC, NFP). Jest to używany podzespół OEM koncernu PSA Peugeot Citroën, idealnie nadający się jako zamiennik pękniętego lub nieszczelnego węża/rurki dolotowej. Dzięki oryginalnemu kształtowi i średnicy dokładnie pasuje, utrzymuje ciśnienie, eliminuje fałszywe powietrze i przywraca silnikowi prawidłowe osiągi i elastyczność.
Główne zalety
– Oryginalna część PSA 0382.NC – gwarancja kompatybilności i prawidłowego dopasowania
– NFP (produkcja zaniechana) – oryginał nie jest już produkowany jako nowy, często jedynym realnym wyborem jest używany
– Gotowy do montażu – sprawdzony pod kątem pęknięć i wycieków, sprawdzony wizualnie
– Szybkie przywrócenie szczelności dolotu i ciśnienia turbo, redukcja spalania i dymu
Funkcje i informacje techniczne
– Przeznaczenie: przyłącze/kolanko dolotowe turbosprężarki (powietrze doładowujące/wąż dolotowy/rura)
– Lokalizacja: linia łącząca układ dolotowy z turbosprężarką (dopływ powietrza do turbosprężarki)
– Konstrukcja: formowane tworzywo sztuczne/guma z pierścieniem uszczelniającym typu O-ring i szybkozłączką, w zależności od wersji
– Odporność na ciśnienie: przeznaczona do stosowania przy nadciśnieniu dolotowym turbosprężarki w układzie 2.0 HDi
– Typowe wady wymienianej części: mikropęknięcia, pęknięcia na zagięciach, wyrwane końcówki, uszkodzone zamki szybkozłączy, nieszczelny oring
Kompatybilność
– Peugeot 3008 I (2009-2016) 2.0 HDi RH02
– Peugeot 5008 I (2010-2016) 2.0 HDi
– Wybrane modele Citroëna i Peugeota z silnikiem 2.0 HDi (DW10) – sprawdź dopasowanie po numerze części lub VIN
Numery części i oznaczenia
-PSA/OE: 0382.NC (0382NC)
– Status OEM: NFP – oryginalna część nie jest już produkowana
– Typowe oznaczenia: wąż wlotowy turbosprężarki, rura wlotowa turbosprężarki, rura turbosprężarki, przyłącze powietrza, wąż wlotowy turbosprężarki/powietrza doładowującego
Jak rozpoznać wadę starego węża?
– Syczenie/piszczenie pod obciążeniem, film olejowy wokół przegubów
– Utrata zasilania, hibernacja, błędy jednostki sterującej (np. podciśnienie/niedoładowanie)
– Zwiększone zadymienie i większe zużycie
Wskazówki montażowe dla mechaników
– Przed montażem oczyścić powierzchnie współpracujące i sprawdzić stan O-ringu
– Upewnij się, że szybkozłączka jest prawidłowo załączona; po montażu przeprowadzić próbę szczelności
– Zalecane do łączenia z nowymi zaciskami/uszczelkami, jeśli są zużyte
Co jest wliczone w cenę
– Przyłącze powietrza/sama rura 0382.NC w stanie używanym, sprawnym – dokładna zawartość znajduje się na zdjęciach produktów
Ważna informacja
– Przed złożeniem zamówienia porównaj numer i kształt 0382.NC (0382NC) z oryginalną częścią; najlepiej sprawdzić zgodność na podstawie numeru VIN
– Jest to część oryginalna, używana – drobne, estetyczne ślady użytkowania nie wpływają na funkcjonalność
Szukasz „przewodu dolotowego 2.0 HDi”, „przewody turbo 0382NC”, „przewodu dolotowego Peugeot 3008/5008” lub „przewodu dolotowego powietrza 2.0 HDi RH02”? Oryginalny PSA 0382.NC to właściwy wybór, jeśli chcesz dokonać niezawodnej i szczelnej naprawy.








