Opis
Rura dolotowa – dolot turbo do silników CITROEN PEUGEOT 2.0 HDI RH02
Oryginalna rura dolotowa / przyłącze dolotu turbo do silników Citroën Peugeot 2.0 HDi RH02. Jest to używana część OE z demontażu, idealna jako zamiennik pękniętego lub nieszczelnego węża dolotowego. Dzięki oryginalnej konstrukcji dokładnie pasuje, utrzymuje szczelność dolotu i pomaga przywrócić prawidłowe osiągi i zużycie silnika.
Kluczowe numery OE (kody wyszukiwania)
-PSA: 1434.E6 (1434E6)
– Produkcja/usługa: 9685498280
– Stan dostępności PSA: NFP (nowa część nie jest już produkowana)
Kompatybilność
– Silnik: 2.0 HDi RH02
– Marki/modele: wybrane samochody Citroën i Peugeot z tym silnikiem
– Certyfikowany pasujący np. do: Peugeot 3008 I, Peugeot 5008 I (zgodnie z etykietami produktów)
Wskazówka: Zawsze porównuj numery OE i kształt części z oryginalną częścią lub sprawdzaj na podstawie numeru VIN.
Do czego służy ta część?
– Prowadzi powietrze dolotowe z filtra (lub przez czujnik MAF) do wlotu turbosprężarki.
– Zapewnia szczelność dolotu, minimalizuje fałszywe spadki powietrza i ciśnienia, chroni turbosprężarkę i pomiar przepływu powietrza.
Typowe objawy wadliwego podłączenia dolotowego
– Syczenie, pęknięcia, smar w okolicach łączeń, luźne zaciski.
– Spadek wydajności, gorsze przyspieszenie, większe zużycie paliwa, tryb awaryjny.
– Błędy diagnostyczne związane z dolotem/MAF/turbo (np. P0101, P0299).
Informacje techniczne
– Lokalizacja: przewód wlotowy pomiędzy skrzynią powietrzną/MAF i wlotem turbosprężarki (przed turbosprężarką).
– Konstrukcja: oryginalny plastik/guma z formowanymi przelotkami zapewniającymi precyzyjne dopasowanie.
– Przyłącze: szybkozłącze/tulejki (w zależności od wersji), uszczelnienie za pomocą O-ringów.
– Uwaga: konstrukcyjnie odpowiada części fabrycznej – nie są wymagane żadne przeróbki.
Stan i pochodzenie
– Używana oryginalna część PSA (OE), zdemontowana z w pełni sprawnego samochodu.
– Możliwe normalne kosmetyczne ślady użytkowania; jednostka funkcjonalna. Zawsze porównuj stan ze zdjęciami.
– Nowa część pochodzi od producenta NFP – oryginał z produkcji wtórnej jest zatem najbezpieczniejszym wyborem.
Zalecenia dotyczące instalacji
– Przed montażem sprawdź wszystkie powierzchnie współpracujące i wymień O-ringi/uszczelki, jeśli są zużyte.
– Ostrożnie osadzić i dokręcić zaciski, unikać skręcania węży.
– Po montażu przeprowadzić próbę szczelności (test dymu/diagnostyka adaptacji MAF).
– Rozważ sprawdzenie stanu filtra, MAF i wentylacji skrzyni korbowej.
Dlaczego warto wybrać tę część?
– 100% kompatybilności i geometrii dzięki pochodzeniu OE.
– Szybka i tania naprawa w porównaniu do uniwersalnych zamienników.
– Usuwa nieszczelności w dolotach, przywraca prawidłową pracę turbosprężarki i stabilną mieszankę.
Wyszukiwane słowa kluczowe (SEO)
przyłącze powietrza 2.0 HDi, rura ssąca turbo, wąż ssący turbo, kolektor ssący Citroën Peugeot, 1434E6, 9685498280, RH02, wąż turbo 2.0 HDi
Uwaga: Zawsze potwierdzaj zgodność na podstawie numerów OE i VIN. Jeżeli nie jesteś pewien napisz do nas – doradzimy w sprawie weryfikacji.








