Opis
Złącze powietrza Turbo 1.6 HDI do samochodów CITROEN PEUGEOT
Kolektor dolotowy 1.6 HDI Turbo jest ważną częścią dolotu w turbodoładowanych silnikach Citroëna i Peugeota. Zapewnia prawidłowy dopływ sprężonego powietrza z turbosprężarki do silnika, co jest kluczem do wydajności, niskiego zużycia paliwa i długiej żywotności turbosprężarki. Prawidłowo działający króciec ssący pomaga utrzymać ciśnienie na ssaniu, zapobiega stratom mocy i ogranicza ryzyko zasysania zanieczyszczeń.
Jest to oryginalna część koncernu PSA pasująca do szerokiej gamy modeli z silnikiem diesla 1.6 HDI. Często wyszukiwany według kodu produktu, jest szczególnie odpowiedni dla mechaników samochodowych i osób zajmujących się naprawami domowymi, którzy potrzebują dokładnie dopasowanej części do szybkiego i bezproblemowego montażu.
Informacje techniczne
Producent: PSA / Citroën – Peugeot
Model: 1.6 HDI (seria silników 1.6 HDI/DV6)
Kody produktów: 9683735980, 1434E1
Inne numery: 143453
Typ części: Wlot / Wąż / Rura wlotowa turbosprężarki
Lokalizacja: pomiędzy turbosprężarką a częścią dolotową silnika (układ dolotowy)
Przeznaczony do silników: 1.6 HDI (w zależności od konkretnej wersji wykonania i normy emisji spalin)
Typowe zastosowanie – wybrane modele
Citroën Berlingo 1.6 HDI
Citroën C2 1.6 HDI
Citroën C3 1.6 HDI
Citroën C3 Picasso 1.6 HDI
Citroën C4 1.6 HDI
Citroën C5 / C5 X7 1.6 HDI
Citroën Xsara Picasso 1.6 HDI
Peugeota 307 1.6 HDI
Peugeot Partner 1.6 HDI
Wymiana tej części jest odpowiednia w przypadku pęknięć, nieszczelności, wycieków oleju w obszarze dolotowym lub widocznych uszkodzeń mechanicznych węża/rury. Uszkodzony wlot turbosprężarki może powodować utratę mocy, nierówną pracę silnika, zwiększone wydzielanie dymu i dłuższe doładowanie turbosprężarki.
Zalecenia dotyczące instalacji
– Przed montażem należy sprawdzić stan otaczających elementów: zacisków, uszczelek, połączeń z turbosprężarką oraz po stronie dolotowej.
– Dokładnie oczyścić wszystkie powierzchnie łożysk z oleju, brudu i resztek starego uszczelnienia.
– Używaj wysokiej jakości zacisków o odpowiedniej średnicy i dokręcaj je równomiernie, bez nadmiernego dokręcania, aby uniknąć deformacji części plastikowych lub gumowych.
– Sprawdź, czy wąż/rura nie jest naciągnięty, skręcony lub naprężony o inną część silnika – nie może ocierać się o ostre krawędzie.
– Po montażu uruchomić silnik na wolnych obrotach, sprawdzić szczelność połączenia, a przy dodawaniu gazu zwrócić uwagę, czy nie ma nigdzie wycieków powietrza ani mgły olejowej.
– Po jeździe próbnej zalecamy ponowne sprawdzenie szczelności połączeń i ewentualnych oznak wycieków.
Prawidłowo dobrana i zamontowana rura dolotowa turbosprężarki pomoże przywrócić pełną moc silnika 1.6 HDI, poprawi elastyczność samochodu oraz przyczyni się do dłuższej żywotności turbosprężarki i całego układu dolotowego.








