Opis
Alternator VALEO CL15 150A
Z wolnym kołem pasowym
Alternator Citroën Peugeot CL15 9665617780 to wysokiej jakości oryginalna część do samochodów PSA, idealna dla profesjonalnych mechaników samochodowych i domowych warsztatów, którzy szukają niezawodnej części zamiennej o długiej żywotności. Dzięki dużej mocy wyjściowej wynoszącej 150 A niezawodnie zasila wszystkie urządzenia elektryczne samochodu i zapewnia bezproblemowe ładowanie akumulatora nawet przy większych obciążeniach (klimatyzacja, ogrzewanie, system audio itp.).
Jest to alternator VALEO CL15 z wbudowanym regulatorem i kołem napinającym, który pomaga zredukować wibracje i wstrząsy osprzętu silnika, a tym samym zwiększa komfort i żywotność odpowiednich części. Szczególnie nadaje się do wybranych modeli Citroëna i Peugeota, gdzie zastępuje kilka numerów oryginalnych i katalogowych.
Informacje techniczne:
Producent: VALEO
Typ: CL15
Prąd znamionowy: 150 A
Wersja z bloczkiem: z krążkiem wolnobieżnym
Napięcie systemowe: 12 V
Przeznaczenie: samochody osobowe Citroën/Peugeot
Modele samochodów (w przybliżeniu):
Citroëna C2
Citroëna C3
Citroëna C4
Citroëna C4 Picasso
Citroën C5 (w tym C5 X7)
Peugeota 206
Peugeota 307
Peugeota 407
Kody produktów:
PS: 9665617780, 9646321780
Valeo: 0124525035
Inne numery (numery zamienne/kompatybilne):
5702E3
5705AS
5705EY
5705 NH
1638095180
Zalecenia dotyczące instalacji:
– Przed demontażem starego alternatora należy zawsze odłączyć akumulator (biegun ujemny) i zabezpieczyć pojazd przed samoistnym przesunięciem.
– Sprawdź stan paska napędowego i napinaczy; przy wymianie alternatora zaleca się sprawdzenie i ewentualną wymianę paska, jeśli jest zużyty, pęknięty lub naciągnięty.
– Podczas montażu należy upewnić się, że wszystkie połączenia elektryczne, zwłaszcza główny kabel zasilający i uziemienie, są czyste i szczelne, aby uniknąć przejściowych oporów i przegrzania.
– Przestrzegać zalecanych momentów dokręcania śrub zgodnie z dokumentacją serwisową konkretnego modelu samochodu, aby uniknąć uszkodzenia gwintów lub łożyska alternatora.
– Po zamontowaniu i podłączeniu akumulatora sprawdzić napięcie ładowania przy pracującym silniku; prawidłowo działający alternator powinien utrzymywać napięcie około 13,8-14,5 V w zależności od obciążenia i temperatury.
– Po pierwszych kilku kilometrach sprawdzić, czy pasek nie skrzypi, nie ma nadmiernych wibracji lub nietypowych odgłosów dochodzących z okolic alternatora.








