Opis
Urządzenie Afil VALEO do samochodów CITROEN i PEUGEOT
ECU AFIL Valeo to specjalistyczna jednostka sterująca asystenta utrzymania pasa ruchu, przeznaczona do wybranych samochodów marki Citroën i Peugeot. Jest to oryginalna używana część, odpowiednia jako zamiennik uszkodzonego modułu AFIL w przypadku awarii, komunikatów o błędach lub niedziałającego systemu ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu.
Informacje techniczne
Producent: VALEO
Przeznaczenie: ECU AFIL – jednostka sterująca asystenta utrzymania pasa ruchu
Marka samochodu: Citroën / Peugeot
Model: szczególnie Citroën C5 (inne modele PSA według tych samych kodów)
Kody produktów:
– 9647741980
– 9661106680
Inne numery:
– 603.006
– 6590AQ
– 6590 AR
Jednostka Valeo AFIL montowana jest w samochodach PSA (Citroën/Peugeot) i współpracuje z czujnikami w fotelu lub kamerą/czujnikiem w zależności od konkretnego wyposażenia samochodu. Prawidłowo działająca jednostka zapewnia rozpoznanie niezamierzonej zmiany pasa ruchu i aktywuje ostrzeżenia dla kierowcy (wibracje fotela, sygnał dźwiękowy itp., w zależności od wyposażenia).
Ta część jest szczególnie odpowiednia dla profesjonalnych mechaników samochodowych i wykwalifikowanych mechaników domowych, którzy szukają konkretnego urządzenia według numeru części. Przy wyborze istotne jest porównanie numerów znajdujących się na oryginalnym urządzeniu z podanymi kodami – dopasowanie kodów znacznie zwiększa prawdopodobieństwo prawidłowego działania po montażu.
Zalecenia dotyczące instalacji
– Przed demontażem i montażem zawsze odłączać akumulator pojazdu, aby uniknąć uszkodzenia elektroniki.
– Pracować w suchym i czystym środowisku, unikać wyładowań elektrostatycznych (zalecane uziemienie lub bransoletka ESD).
– Przy wymianie jednostki AFIL należy postępować zgodnie z instrukcją warsztatową danego modelu (lokalizacja jednostki, dostęp, sposób mocowania).
– Sprawdź stan złączy i okablowania – nie mogą być skorodowane, połamane lub uszkodzone mechanicznie.
– Włożyć złącza równomiernie, bez użycia siły, aż do oporu; słaby kontakt może powodować przypadkowe błędy systemu.
– Po zmontowaniu urządzenia często konieczne jest przeprowadzenie diagnostyki i ewentualnego ustawienia lub inicjalizacji systemu AFIL w urządzeniu diagnostycznym (np. uruchomienie systemu, skasowanie kodów błędów).
– Po zakończeniu instalacji należy przetestować działanie AFIL, wykonując jazdę próbną w bezpiecznych warunkach, aby sprawdzić, czy system reaguje zgodnie z oczekiwaniami.
Ta część jest idealnym wyborem, jeśli szukasz konkretnego sterownika AFIL Valeo do Citroëna lub Peugeota zgodnie z podanymi numerami części i chcesz przywrócić prawidłowe działanie systemu utrzymywania pasa ruchu.








