Opis
Agregat BSM R03 DELPHI do samochodów Citroën Peugeot
Możliwe jest uszkodzenie jednego z uchwytów – nie wpływa to na funkcjonalność
Jest to część używana z gwarancją funkcjonalności
Jednostka BSM R03 DELPHI o numerze produktu 9675878080 to skrzynka bezpieczników i przekaźników silnika przeznaczona do samochodów Citroën i Peugeot. Zapewnia zasilanie i kontrolę całego szeregu obwodów elektrycznych w komorze silnika – od wtrysku paliwa, poprzez zapłon, wentylatory chłodzące, pompę paliwa i inne kluczowe urządzenia. Prawidłowo działająca jednostka BSM jest niezbędna do bezproblemowego rozruchu i niezawodnej pracy silnika i wszystkich układów z nim związanych.
Ta konkretna część jest szczególnie odpowiednia do wybranych modeli Citroëna i Peugeota, często stosowana jest np. w samochodach Citroën Berlingo B9, Citroën C8, Peugeot 807 czy Peugeot Partner Tepee (zawsze w zależności od konkretnego wyposażenia i silnika). Podczas wymiany starego urządzenia na nowe ważne jest, aby typ BSM (R03), producent i kod części były zgodne – znacznie zwiększa to szansę na pełną kompatybilność bez konieczności modyfikacji okablowania.
Urządzenie może mieć uszkodzone niektóre plastikowe uchwyty lub uchwyty, nie ma to jednak wpływu na jego funkcjonalność elektryczną ani niezawodność działania. Jest to używana, oryginalna część z gwarancją funkcjonalności, która jest znacznie tańsza w porównaniu do części nowej, ale jednocześnie zachowuje jakość wykonania i trwałość oczekiwaną od wyposażenia oryginalnego. Zarówno dla mechaników samochodowych, jak i osób zajmujących się naprawami domowymi, jest to skuteczny sposób na tanie i szybkie usunięcie usterek w instalacji elektrycznej w komorze silnika – zazwyczaj problemów z uruchomieniem, utratą mocy w niektórych obwodach lub komunikatów o błędach związanych z gałęziami zasilania.
Informacje techniczne
Producent: DELPHI
Model: BSM R03
Typ części: Zespół bezpieczników i przekaźników silnika (BSM) do samochodów Citroën/Peugeot
Kody produktów: 9675878080
Inne numery: na korpusie urządzenia mogą znajdować się inne wewnętrzne kody DELPHI lub PSA, które wskazują serię produkcyjną lub mniejsze warianty; przy wyborze części istotne jest, aby typ BSM (R03) i kod 9675878080 były zgodne.
Zalety stosowania oryginalnej jednostki DELPHI R03 BSM
– Wysoka kompatybilność z instalacją elektryczną samochodów Citroën i Peugeot
– Oryginalna jakość od producenta, który dostarcza bezpośrednio do produkcji podstawowej
– Niezawodne zasilanie wszystkich ważnych obwodów w komorze silnika
– Możliwość szybkiej wymiany na oryginalne urządzenie bez ingerencji w okablowanie
– Znacznie niższa cena w porównaniu do nowej oryginalnej części
Zalecenia dotyczące instalacji
Przed demontażem starej jednostki BSM należy zawsze odłączyć akumulator pojazdu (najpierw biegun ujemny), a dopiero potem zająć się okablowaniem. Wyjąć urządzenie z uchwytów w komorze silnika i stopniowo odłączać wszystkie złącza – zaleca się je oznaczyć lub zrobić zdjęcia aktualnego stanu, aby uniknąć pomyłek podczas montażu. Montując nowe urządzenie należy sprawdzić czystość i stan styków, delikatnie usunąć korozję i włożyć złącza do oporu. Upewnij się, że urządzenie jest prawidłowo osadzone w uchwytach, aby okablowanie nie było naprężone i nie występowały dodatkowe wibracje.
Po montażu należy ponownie podłączyć akumulator (najpierw biegun dodatni, potem ujemny) i sprawdzić działanie wszystkich układów zasilanych przez BSM – rozruch silnika, światła, wentylator chłodzący lub inne urządzenia w zależności od wyposażenia. W niektórych samochodach może zaistnieć konieczność wykasowania kodów błędów z pamięci sterownika poprzez diagnostykę po wymianie, dlatego warto mieć pod ręką przyrząd diagnostyczny lub liczyć na kontrolę po pierwszym uruchomieniu. Staranny montaż i kontrola wszystkich połączeń znacznie wydłuża żywotność urządzenia i minimalizuje ryzyko dalszych usterek w instalacji elektrycznej.








