Opis
Przetwornik ciśnienia sterującego zaworami dolotowymi i turbodoładowanymi do silników Citroen – Peugeot
Część używana z gwarancją funkcjonalności
Główny opis produktu
Zawór podciśnieniowy/przetwornik ciśnienia 9665886280 9801887680 (PSA 1618.KC) do samochodów Citroen i Peugeot. Służy do sterowania siłownikami podciśnienia – zazwyczaj do regulacji turbosprężarki (VGT/wastegate) i klap dolotowych. Jest to część używana, w pełni sprawna, z gwarancją funkcjonalności. Idealne rozwiązanie przy naprawach gdzie chcemy zachować prawidłowe zachowanie turbosprężarki i kontroli dolotu jednocześnie utrzymując ładunek na podłożu.
Dlaczego ta część
– Zweryfikowana używana część o przetestowanej funkcjonalności
– Prawidłowe parametry PSA i złącze – plug & play
– Częsta przyczyna błędów regulacji turbosprężarki – szybka naprawa usterek takich jak utrata mocy, wahania ciśnienia, tryb awaryjny
Typowe zastosowanie i kompatybilność
– Samochody Citroen i Peugeot z silnikami HDi i e-HDi (często 1.6 HDi DV6, czasami 2.0 HDi) ze sterowaniem podciśnienia turbosprężarki i klap dolotowych.
– Powszechnie instalowane w modelach takich jak C3, C4, C5, Berlingo, DS3/DS4; Peugeot 207, 208, 301, 307, 308, 407, 508, 2008, 3008, 5008, Partner itp.
Uwaga: Przed złożeniem zamówienia zawsze sprawdzaj zgodność z numerem części na oryginalnym zaworze lub numerem VIN.
Numery katalogowe/oznaczenia do wyszukiwania
-PSA: 1618KC / 1618.KC
-OEM: 9665886280, 9801887680
– Nazwy równoważne: „elektrozawór podciśnieniowy”, „przetwornik ciśnienia turbo”, „zawór podciśnieniowy turbo/zawór dolotowy”
(Jeśli szukasz numeru, co najmniej jeden z powyższych musi pasować.)
Informacje techniczne
– Typ: elektromagnetyczny zawór próżniowy (3-drogowy)
– Zasilanie: 12 V, 2-pinowe złącze PSA
– Podłączenie: 3 wyjścia na rurki próżniowe (zwykle Ø 4–5 mm) – wlot podciśnienia, wylot siłownika, wentylacja
– Funkcja: przełączanie/regulacja podciśnienia dla VGT/sterowanie wastegate turbosprężarki i klap wlotowych zgodnie z instrukcjami jednostki sterującej
– Lokalizacja: komora silnika (w pobliżu turbosprężarki/układu dolotowego; określone położenie w zależności od modelu)
Stan i opakowanie
– Część używana, przetestowana, funkcjonalność gwarantowana
– Dostarczany jako sam zawór (bez rurek i wsporników, chyba że zaznaczono inaczej)
Objawy uszkodzonego zaworu
– Utrata mocy, nierówne przyspieszenie, tryb awaryjny
– Kody błędów kontroli ciśnienia turbo/kontroli klap wlotowych
– Słyszalne „kliknięcie” bez reakcji siłownika i wycieku podciśnienia
Zalecenia dotyczące instalacji
– Wymień pęknięte węże podciśnieniowe i sprawdź zawory zwrotne
– Podłącz przewody zgodnie z oznaczeniami portów (VAC/OUT/VENT) – zamieszanie spowoduje nieprawidłową regulację
– Po montażu skasuj błędy w ŘJ i wykonaj jazdę próbną; w niektórych samochodach pomoże reset poprzez dostosowanie regulacji turbo
Wyszukaj słowa kluczowe
zawór podciśnienia turbo Citroen Peugeot, przetwornica ciśnienia 9665886280, 9801887680, 1618KC, elektrozawór podciśnienia PSA, zawór sterujący klapą dolotową, zawór sterujący turbo HDi
Kategoria: Elementy elektryczne > Zawory próżniowe








